Kategorie: ÚVOD

Zdravé klouby znamená mít optimální váhu

Zdravé klouby znamená mít optimální váhuJak co nejméně opotřebovávat klouby, když pohyb je pro lidské tělo přirozený?

Uspěchaný způsob života, bez zdravé stravy a kousku pohybu znamená nesmírnou zátěž pro naše tělo včetně našich kloubů.

Co tedy dělat, když se postavíme před zrcadlo a uvidíme tam přihrbeného obézního člověka?

Výhodu mají lidé žijící ve větších městech. Existují tam tzv. rekondiční centra, kde cvičíte pod pohledem odborníků. Poradí Vám nejen jak správně cvičit, ale také Vám doporučí vhodné aktivity, které budou pro Vaše tělo, co nejšetrnější. Rozhodně se nepřidejte do skupiny "šílenců", kteří si bezhlavě koupí pernamentku do posilovny a vzpírají obrovské váhy.

Nebudete pak zbytečně zatěžovat například kolena, pokud máte ochablé svaly na nohou. Jak jsem již zmiňoval v jednom z minulých článků. Existují speciální cvičení, které Vám posílí ochablé svalstvo, které by při určité sportovní činnosti mohlo chybět jako podpora kloubům a vazům.

Jaké sportovní aktivity patří mezi efektivní nástroje pro hubnutí a nenamáhají tolik vaše klouby?

Aerobik - pro hubnutí
Akvaerobik - hubnutí a zpevnění svalů. Navíc nezatěžujete tolik klouby svou vahou.
Jízda na kole - hubnutí, posílíte spodní část těla.
Pilates cvičení - posílení těla
Plavání - posílení těla
Chůze - zlepšení tělesné kondice
Nordic walking - zlepšení tělesné kondice - (více zde)

Vydáno: 5.5.2015 | 
Přečteno: 1999x | 
 | Hodnocení:

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.