Kategorie: ÚVOD

Problémy s klouby a pravidelné cvičení II.

Problémy s klouby a pravidelné cvičení II.Chcete se dozvedět, které cviky jsou pro vaše tělo nebezpečné?

Jak jsem již uváděl v předchozím článku - Problémy s klouby a pravidelné cvičení, tak by měl jakékoliv pohybové aktivitě předcházet kvalitní protažení těla.
Ideální čas je 5 až 10 minut, který věnujete zahřátí svalů a rozpohybování kloubů. Začít byste měli protahováním těla (otáčení páteře, zápěstí, propnutí lýtek, kolen, loktů a ramen...) a skončit u cviků na zahřátí (například švihadlo).

Na začátku cvičení zvolte přiměřenou zátěž, která nezatíží Vaše tělo naplno. Při posilování začněte s menší zátěží a postupně si přidávejte. U běhu začněte pomalým tempem a až pak teprve můžete nasadit ostřejší tempo.

Jak poznat, které cviky mi nadměrně opotřebovávají kloub? Jak zjistit, které cviky mi nesedí?
Jednoduše. Snažte se své tělo pozorně vnímat. Pokud máte příliš velkou zátěž, na které není vaše tělo zvyklé, ucítíte nepříjemné píchání či tlaky v kloubech.

Já osobně vím, že mi nedělají dobře zátěžové cvičení na kolena (dřepy se zátěží). Kde cítím nepříjemné tlaky a píchání. Výsledkem pak bývají záněty v kolenu a další problémy. Vnímejte své tělo a přestaňte včas cvičit, než si ublížíte.

Chcete-li předcházet zranění - máte načatý meniskus - doporučuji co nejvíce posílit stehenní svale, které tak odlehčí kolenním kloubům. Při sportu, tak vydrží vaše tělo více.

Vydáno: 29.3.2013 | 
Přečteno: 2403x | 
 | Hodnocení:

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.